11. srpna 2013

Lov ústřic

Dřív jsem toho o ústřicích moc nevěděl. Možná jsem nějakou ochutnal ve Francii, ale nejsem si jistý, jestli to nebylo něco jiného. Teď toho nevím o moc víc, ale snědl jsem jich už hromadu.


O prvním víkendu nás Taiwanci vzali na výlet. Jeli jsme do Tainanu, což je nejstarší město na Taiwanu. Z města jsme toho moc neviděli, protože jsme přijeli hlavně kvůli ústřicím.

Velmi bezpečná loď
Dřevěné sestavy na zavěšení lastur
U nás ústřice moc lidí nejí, protože jsou hrozně drahé. V Česku by nikdo nezaplatil 200Kč za vysrknutí něčeho slizkého a divného. My jsme se jich přejedli, protože jsme měli all you can eat. Zaplatili jsme 200NTD (130Kč) za výlet lodí a návštěvu národního parku a neomezený počet ústřic. Když jsme nastoupili na loď, donutili nás, abychom si vzali vesty. Když jsem postoupil dál do lodi a viděl jsem, že do ní slušně teče, tak jsem si ji rychle zapnul. Cesta do národního parku, který je na druhé straně ústřicové farmy trvala přes hodinu. Laguna, ve které se pěstují má asi 10km2. Proces funguje tak, že farmáři vezmou prázdné lastury a zavěsí je na lanka nad vodu jednu vedle druhé na připravené dřevěné sestavy. Když je sestava celá zaplněná zasunou ji do vody.  Do laguny průběžně přidávají jikry ústřic, které vypěstují jinde. Jikry se nachytají na lastury a začnou růst. Časem (někdo říkal měsíce někdo až roky) sestavy vytáhnou a ústřice vyvezou. Žádná velká věda.

V národním parku nám nabídli kraby a sušené ryby a potom nás nahnali na pláž. Je to velmi nepřístupná oblast a bylo to poznat na kráse přírody kolem.
Nekonečná pláž v národním parku


Záchod na lodi

Oprava motoru uprostřed jízdy

Gril na ústřice



Nejzajímavější část přišla nakonec, kdy nás dovezli zpátky a posadili nás ke grilu. Gril byl disk kola auta a na něj položili kousek děravého plechu. Kolem hromady špíny a smrad ústřic. Žádná krásná restaurace. Ale ústřic kolik chceme. Naházeli jsme je na gril a čekali. Když se lastura otevře, jsou hotové, pomocí kleští se ústřice roztrhne a rovnou se jí. Je to celkem pracné, ale stojí to za to. Chutnaly výborně. Všechny byly čerstvě vytažené z laguny a okamžitě konzumované, takže nejlepší možná kombinace. Za 2 hodiny jsem snědl tak 100 ústřic a jeli jsme zpátky.



Žádné komentáře:

Okomentovat