1. srpna 2013

Přijezd

Šeremetěvo, Moskva
 Cestu na Taiwan jsem začal jak jinak než na letišti Václava Havla v Praze. Letenku jsem kupoval na posledních chvíli. Nejlevnější jsem sehnal za 24000 přes Moskvu a Soul. Celkem trvala cesta asi 35 hodin. Všechny cesty byly od Korean Air, ale z Prahy do Mosky letělo ČSA. Rozdíl mezi Korean Air a ČSA je obrovský. Snad no ČSA nacpou víc peněz, aby se časem dostaly na podobnou úroveň. Protože rozdíl třeba v servisu je neskutečný.

Na Šeremetěvu jsem čekal přes 3 hodiny. Bavil jsem se hledáním zásuvky, protože jich mají strašně málo a je o ně boj. Přede mnou někdo vytáhl ze zásuvky bankomat, aby si mohl dobít telefon. Zkoušel jsem taky hledat Snowdena, ale nic. Asi už ho někam zašili. Šok byla teplota. V Praze bylo kolem 35, ale v Moskvě jenom 17. Docela jsem tam promrzl.

Incheon, Soul
V Soulu jsem měl jenom hodinu čekání, ale letiště mají moc pěkné. Z prvního terminálu létají zásedně Korean Air z druhého ostatní aerolinky a vede na něj vlak středem ranveje, samozřejmě v podzemí. Celé letiště je na ostrově, na kterém kromě letiště snad nic není. Jenom z něj vedou hrozně dlouhé mosty na pevninu. Ty byly moc hezky vidět z letadla, ale nevyfotil jsem je. 


Incheon, Soul, Gate 26
 V Taipei proběhlo všechno v pohodě. Víza v pohodě, vyměnil jsem peníze a koupil simku a hurá na rychlovlak. Když jsem vylezl z letiště čekalo na mě 36 stupňů a vlhkost asi 90%. No hnus. Zatím jsem si na to nezvykl. Rychlovlak byla pecka. Přes celý Taiwan za hodinu a půl. Rychlost kolem 250km/h. Taky to stálo asi 900Kč. Normální courák to jede 7 hodin a stojí 300Kč. Rychlovlaky jezdí každých 20 minut po stejné trase. Na stanici to vypadá jako metro. Protože ta dráha je vytvořené speciálně pro tyhle vlaky. Ostatní vlaky jezdí mimo. Z nádraží jsem měl jet metrem a pak pěšky. Naštěstí jsem potkal holku, která čekala na nějakého Němce s cedulí. Přidal jsem se k nim a rozdělili jsme si cenu za taxi. Jeli jsme přes 40 minut a stálo to dohromady 200kč.

High speed train, Taipei-Kaohsiung
Cesta na googlemaps: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zzWAa83NWGts.koZOeYRPgCkY

Žádné komentáře:

Okomentovat