20. srpna 2013

Konec letní školy - Taipei

Část Taipei z věže Taipei 101
Po skončení letní školy, kterou jsem mimochodem úspěšně dokončil, jsem se přesunul do Taipei. Měl jsem skoro 3 týdny do začátku semestru, tak jsem přemýšlel, co s volným časem. Můj spolubydlící z Česka letěl do Malajsie a Indonésie. Chtěl jsem se k němu připojit, ale letenky na poslední chvíli byly trojnásobně dražší. Pak jsem přemýšlel nad Hong Kongem, Singapurem, Japonskem, ale všechno ztroskotalo na ceně letenky. Celou dobu zůstanu na Taiwanu. Jako první cíl jsem si vybral souostroví Penghu.

Někde píšou 2. někde 3. největší, kdoví jak se to počítá

Po posledním dnu, který jsme slušně zapili, ovšem nakonec jen v českém složení, protože ostatní odpadli, jsem nasadil krosnu a chtěl vyrazit do přístavu. Jenomže k Taiwanu se blížil tajfun a všechny trajekty zrušili. Narychlo jsem se musel rozhodnout kam pojedu. Neměl jsem nikde ubytování, žádný plán cesty, málo spánku, kocovinu... Nakonec jsem jel do Taipei, protože tam jela největší skupina z letní školy. Vtip je, že ten tajfun se otočil a Taiwan skoro nezasáhl, na rozdíl od toho, který přišel dnes, ale o tom jindy.


Oblast Tamsui na konci New Taipei

Když jsem přiletěl, jel jsem z Taipei vysokorychlostním vlakem asi za 800Kč. Cesta trvala asi hodinu a půl. Teď jsme vybrali autobus. Jel skoro 5 hodin, ale stál 250Kč, navíc jsme se mohli prospat. V Taipei přišlo probuzení. Vystoupili jsme a všichni měli nějaké plány a nějaké ubytování, kromě mě, protože jsem měl být na Penghu. Rozutekli se a já jsem zůstal sám na nádraží. Zkoušel jsem najít wifi a najít nějaký gauč na couchsurfingu. Bylo pozdě, tak jsem našel nejbližší hostel, kde jsem se za 300Kč vyspal s 11 Číňany. Bylo tam jenom 6 postelí, ale oni to dělají chytře. Zaplatili si jich 5 a počkali až bude noc a potom přivedli zbytek kamarádů.
Na chodníku na frekventované ulici
Brána k hrobce Čan Kaj Ška
První den v Taipei jsem si vylezl na Taipei 101 (http://cs.wikipedia.org/wiki/Tchaj-pej_101), třetí nejvyšší stavbu na světě, prošel jsem luxusní obchoďáky a hlavně jsem hledal ubytování. Našel jsem Yuhaa. Když jsem s ním telefonoval, tak mi řekl, že se musí zeptat svého přítele. Myslel jsem si, že se přeřekl, ale opravdu. Bylo to gaypár, ale byli super. Jeho partner je z Panamy a studuje čínštinu. Měl jsem u nich vlastní pokoj s matrací na zemi. Měli jsme pár hezkých večerů, kdy jsme se dívali na nějakou americkou reality show společně na gauči, oni se objímali a hladili a já seděl asi metr vedle. Bylo to zvláštní. Za ty 4 dny jsem projel část Taipei. Někdy jsem se potkal s lidmi z letní školy, jindy jsem našel nějakého dobrovolníka na couchsurfingu, který mi ukázal část města, někdy jsem si sám půjčil kolo a jezdil celý den po městě. Z mé univerzity to je do Taipei asi půl hodiny, tak jsem tam nechtěl strávit celou dobu, protože sem budu jezdit asi často. A nechtěl jsem už dál otravovat gay-pár protože se blížilo jejich loučení.

Hrobka Čankajška, je to rozporuplná osobnost, ale pro ně je to polobůh


Pod tou sochou by měl být pochovaný

Pohled na Taipei z New Taipei


Žádné komentáře:

Okomentovat