20. srpna 2013

Letní škola na NSYSU

Před klasickým studiem na National Tsing Hua University mě poslali nejdřív na letní univerzitu do města Kaohsiung na National Sun Yut Sen University. Kaohsiung je po Taipei druhé největší město na Taiwanu, které se začalo rozvíjet teprve nedávno, takže je hodně moderní. Na NSYSU jsem strávil 18 dní. Převážně jsem sem jel kvůli čínštině. Každý den od 12 do 17 jsme měli lekce čínštiny. Dopoledne jsem si k tomu přidal kurz automatizace s německým profesorem, kterého sem pozvali speciálně kvůli letní škole. Jednalo se o první ročník na této univerzitě, proto se pro nás snažili udělat maximum, někdy až moc.
Night market
Dohromady nás bylo asi 40, ale jenom 5 Evropanů. Zbytek byli číňani a taiwanci, kteří přijeli kvůli ostatním kurzům. Na čínštinu jsme chodili jenom ve třech.

Oběd - mořské speciality
 Pořádali pro nás různé výlety a kurzy. Největší byl víkendový výlet do Kentingu, potom výlety po Kaohsiungu (to je to místo, kde je univerzita), školu čínského vaření, výrobu razítek s našimi čínskými jmény (moje je "Š Má Ding") a všechno zadarmo. Teda pro nás. Číňani za to platili docela dost peněz. Ale pro normálního Číňana je skoro nemožné se na Taiwan dostat, takže byli rádi, že je vůbec pozvali.

Makakové v kampusu
Kurz čínštiny byl super, ale na konci už jsem nevěděl ani jak se jmenuju. Od začátku na nás mluvila jenom čínsky a museli jsme si s tím poradit. Někdy to byla sranda, ale dalo se to zvládnout. Automatizace byla taky v pohodě. Německý profesor byl výborný. Celý život pracoval pro Siemens po celém světě a na stará kolena se rozhodl učit. Problém byl, že Číňani měli problém s čínštinou a matematikou. Já jsem chodil jenom na dopolední hodinu, protože odpoledne byla čínština a stejně jsem neměl problémy se chytat. Profesor musel probírat hrozně pomalu, aby to dokázali vstřebat. Jsou výborní na mechanické výpočty a jsou spíš jako stroje. Samostatná logika jim hrozně dlouho trvá, ale když jsme měli něco počítat, tak byli neuvěřitelně rychlí.

Škola vaření
Celkově byla letní škola výborná. Kdyby vám ji někdo někdy nabízel, tak jeďte. Minusy byly trošku na koleji, pak v jejich divném organizování a neschopnosti změnit plán. Co jsem nečekal, že nebude žádný noční život. Čekal jsem nějaké pařby a kluby, ale to se nějak neobjevilo.

35 studentů a jen 5 Evropanů

Žádné komentáře:

Okomentovat