22. března 2014

Nha Trang

Vlajka před naším hotelem. Nikde jsem to ještě nezmínil, ale Vietnam je těžce komunistická země. Propaganda je vidět na každém kroku, ale pověstné fronty na banány jsme nikde neviděli. Vlastně jsem asi nikdy neviděl tolik podnikavců a malých soukromníků jako tady. Skoro každý má svůj stánek, obchod, kšeft... S mojí představou centrálního plánování to nejde moc dohromady, ale taková je nátura Vietnamců. Jejich úspěchy u nás jejich obchodní a podnikatelské schopnosti jenom potvrzují.
Na pláži v Nha Trang bylo večer už chladno, takže hlavní zábavou se stali draci.
V minulém příspěvku jsem skončil tím, že jsme do noci čekali na autobus do Nha Trang. Cesta z Mui Ne do Nha Trang trvala asi 5 hodin, vyjeli jsme kolem 1 ráno a přijeli asi v 6 ráno. Na delší vzdálenosti používají spací abutobusy. Sedadla jsou položená na zemi a dají se sklopit skoro do horizontální polohy. Pro menší Vietnamce to musí být super, pro mě tolik ne, přece jenom bych potřeboval ještě tak 20 cm, abych se tam nemusel krčit. Cestu jsme prospali, takže jsem z okolí nic neviděli.

Výlet k okolním ostrovům
Takže nejzajímavějším zážitkem bylo, když jsem později zjistil, že jem v autobuse přišel o telefon. Mimochodem mám pořád nastavený upload fotek a videí do cloudu, takže se mi tam objevují fotky a videa vietnamské rodiny, která má můj telefon. Dokonce jsem je díky GPS našel, a můžu je takhle sledovat a ani o tom neví.

Úžasná večeře - ananas, mango, dračí ovoce, banány a další. Celá hromada 50Kč
Většina z Vietnamců, se kterými jsem před cestou mluvil, mi doporučovala Nha Trang jako nejkrásnější místo ve Vietnamu. Realita je taková, že se jedná o klasické obrovské letovisko, jakých je po světě tisíce. Krásná pláž a kolem ní stovky hotelů a restaurací.

Podobně jako Číňani mají i Vietnamci problém s plaváním, takže se chodí potápět 10 metrů od břehu a ve vestách. A ti méně odvážní sednou za stovku do sudu s proskleným dnem a nechají se nad korály povozit.
Po příjezdu v 6 ráno jsme šli hledat hotel. Majitelka v Phan Thiet nám nabízela, že nám něco zarezervuje, ale nechěli jsme že si něco najdeme. Bylo to nemožné. Jsou tam stovky, možná tisíce hotelů, ale je nový rok. Všude plno. Ani jeden pokoj. Už jsme byli zoufalí, ale nakonec jsme našli jeden irský guesthouse, kde jsme měli štěstí. Bylo to tak 10, takže jsme hledáním strávili snad 4 hodiny. Navíc irský majitel nehrál na nový rok a dal nám standardní cenu Všude jinde byla minimálně 150% přirážka.

Pohled na Nha Trang z Oceánia. Lanovka vede na nejbližší ostrov a měla by to být nějdelší lanovka v Asii. Na prvním ostrově je obrovský zábavní park.
 Prospali jsme se, vyzkoušeli výbornou restauraci na pláži a vykoupali se na hlavní pláži. N večer jsme prošli letovisko, které je příjemné, ale nic extra tady prostě není. Je to vyhlášené party-místo, ale ceny byly dost vysoké v porovnání se Sajgonem, takže jsme ani pařit nešli. Další den ráno jsme si koupili výlet na okolní ostrovy, kterých je kolem asi 20. Po Nha Trangu jsou desístky společností a každá nabízí něco jiného za jiné ceny. Je poměrně těžké se v tom vyznat. Nakonec jsme koupili výlet za 270Kč na osobu na celý den a taky autobus na druhý den ráno do Hoi An.
V oceánium bylo pár akvárií, celkově zklamání.
 Výlet byl pecka, opravdu originální, zábavný a byla to nejlepší část Nha Trangu. Vzali nás dohromady na 4 ostrovy, které patří mezi chráněné rezervace, takže je na ně omzený přístup. Kolem ostrovů je bohatá fauna a flora jak na pevnině tak ve vodě. Užili jsme si potápětí kolem korálů, rybí farmu, oběd, zábavný program, open bar, pláže 3 ostrovů a vodní svět. Voda kolem ostrovů je krásně čistá, viditelnost je desítky metrů. Je to vyhlášená lokalita pro potapěče z celého světa.

Oceánium z dálky, celé je to z betonu a jsou v tom umístěná akvária a nějaké atrakce
Lanovka do zábavního parku VINPEARL
Náš průvodce na lodi, který pořád řval do megafonu
Mezi ostrovy jezdí každý den desítky lodí, ale pořád to není taková masovka jako na hlavní pláži v Nha Trangu
Na výletě jsme se spálili, večer jsme udělali nákupy na cestu a tím pro nás Nha Trang skončil. Kromě výletu mi Nha Trang nepřišel ničím speciální, například Mui Ne je mnohem sympatičtější místo na válení. Kolem Nha Trangu jsou ještě bahenní lázně a pořádají se tady cesty do okolních hor. Taky by mohlo být zajímavé projet další ostrovy s jinými společnostmi, ale zůstávat jenom v samotném Nha Trangu? Radši ne.

K tomu, že jsme si Nha Trang moc neoblíbili přispělo to, všude bylo hrozně narváno, ceny dvojnásobné než v okolních částech Vietnamu a celkově se v tady ztratilo kouzlo Vietnamu.
Cesta mezi ostrovy

Ostrov třetí

Ostrov druhý

Záčátky potápění kolem korálů

Hromadný oběd na lodi

Součást výletu byl i zábavný program, hrála se živá muzika, chlapi se převlíkali za ženy zpívalo se karaoke apod.

Open bar na moři. Zastavili jsme daleko od břehu, řekli nám, že můžeme jít skákat ze střechy lodě do vody a kousek o lodi byl barman s koktejly. Dost mě to bavilo, Skočit ze střechy, doplavat na panáka, vylézt na střechu a znovu.