24. března 2014

Hoi An

Do Hoi An jsme přijeli autobusem z Nha Trang. Vyjížděli jsme v 5 ráno a přijeli asi v 9 večer. Byl to zase spící autobus s lehátky a dvěma patry nad sebou a tentokrát byl o kousek větší, takže jsem se tam vešel i já. Hoi An je starobylé městečko kousek od velkého moderního Danangu. Jako zázrakem se mu vyhnula vietnamská válka, která zničila obrovské množství památek a zejména v této oblasti. Je to původně francouzské městečko (Vietnam byl dlouho francouzskou kolonií, díky Francouzům také používají latinku a ne šílené znaky jako například sousední Kambodža). V celém centru je zachovaná francouzská koloniální architektura a celé město patří do světového dědictví UNESCO.

Pohodlné vietnamské spící autobusy, ale cesta přes 15 hodina byla i tak moc dlouhá.
Do Hoi An jsme tedy přijeli po asi 15 hodinové cestě. Cesta byla krásná, hlavně pro mě jako fanouška krásně zelených rýžových políček a hor, ale moc dlouhá. Hoi An je známý také jídlem, nakupováním a oblečením. Na každém rohu jsou krejčovství, ševcovství a za den nebo dva ušijí obleky, šaty, košile na míru.. Ceny jsou neuvěřitelně nízké, ale my šetřiví čeští studenti jsme si nic nekoupili (asi budeme ještě dlouho litovat). Co jsem ovšem vyzkoušeli je místní vyhlášená kuchyně a opravdu nezklamala. Hned po příjezdu jsme se nacpali rolkami k prasknutí. Pak ovšem přišel známý problém, hledání hotelu. Pořád byl ještě čínský nový rok, což znamená, že je všechno vyprodané a předražené. Chodili jsme Hoi An až do 1 v noci a hledali, nakonec jsme našli hostel, kde jsme zůstali 2 noci.
Večerní Hoi An

Hoi An je vyhlášen místní kuchyní, která patří k nejlepší ve Vietnamu, toto byla naše večeře po příjezdu. Ze všech ingrediencí jsme si balili rolky, podle vlastní chutě.

Ráno jsme si půjčili motorku, projeli centrum Hoi An, zjistili jsme jak otravní místní jsou a vyjeli mimo město do My Son, o kterém budu psát příště. K večeru jsme se vrátili a zajeli na pláž, která začíná za Hoi An a je považovaná ze jednu z nejlepších ve Vietnamu. A rychle jsme jeli zpátky do Hoi An, protože ten je nejkrásnější v noci.

Kousek za Hoi An se táhnou nádherné pláže. Tato je považována za nejlepší, začíná za Hoi An a končí až u Danangu, 50km odsud.

V 6 hodin večer vyženou z centra města všechny motorky a auta, a rozsvítí tisíce lampiónů. Kolem řeky prodávají děti a babičky lampiony se svíčkou, které turisté posílací na vodu a dotváří tak atmosféru, která je jedinečná. Do toho jsme šli na dvě luxusní večeře a udělali pár nákupů.

Lampiony jsou všude
Hoi An je jedno z nejkrásnějších míst, které jsme navštívili. Je hodně turistický. S tím je spojené předražování a otravování turistů na každém kroku. Okolí Hoi An taky stojí za prozkoumávání, klidně by se tu dalo zůstat týden, ne pouze necelé dva dny. Druhý den ráno jsme vrátili motorku a odešli na autobusové nádraží směr Danang.

Mají tady desítky stánků s ručně dělanými a malovanými lampiony.