25. listopadu 2013

Tainan podruhé

Chikhan tower
O Tainanu už jsem jednou psal. Byli jsme tam na víkendovém výletě s lidmi z letní školy. Ale cestovali jsme pouze kolem města - muzeum soli, ústřicová farma a národní park. Teď jsme se tam vydali znovu na dva dny, ale hlavně do města.
Rýžový dezert

Ve zkratce by se tahle cesta dala popsat dvěma slovy - jídlo a chrámy. Poptal jsem se místních taiwanců, co máme v Tainanu dělat. Skoro všichni mi doporučili nějaké jídlo. Místní kuchyně je opravdu vyhlášená a ceny tak o třetinu nižší než kolem Taipei. Udělal jsem si proto seznam jídel, která musíme ochutnat. 35 položek na dva dny je opravdu hodně.


Ve městě je přes 300 chrámů, nejvíc na Taiwanu. Jsou všude. Prošli jsme jich tak 10 a stačilo to. Zajímavé jsou rozdíly mezi budhistickým, taoistickým, kunfuciánským a dalšími. Moc tomu nerozumím, tak to nebudu popisovat, ale na první pohled je každý jiný.
Konfuciův chrám
 Šli jsme taky na night market, který je opravdu velký a výživný. Zahráli jsme si taky nějaké hry jako házení na terč, střílení a další. Ochutnali dalších 10 jídel a nápojů a nacpaní jsme šli trávit do hostelu.
Night market
 Mimo jiné jsem si dal také luxusní cvrčky. Dlouho jsem je chtěl ochutnat, ale není to tady tak populární. Ta porce, které je vidět na fotce stála asi 20Kč a docela jsem si pochutnal.



Křepelčí vajíčka s řasami a sýrovou polevou

Výhled z hostelu
 Druhý den jsme projeli další známá místa jako stromový dům. Ten strom je banyán a má přes 120 let. Banyán je vícekmenný tak se časem rozšířil přes celý dům. Dál jsme byli v pevnostech, které tady jsou po Holanďanech a Angličanech a na místních denních trzích.
Stromový dům

Krevetový závitek
 Nakonec jsme si zajeli na místní univerzitu, ve které je muzeum, památný strom a kolem hromady stánků s jídlem. Opět jsme vyzkoušeli, co se dalo a šli trávit do parku. Tainan je poměrně hezké město, ale není tu tolik zajímavých míst, jak jsme čekali. 2 dny jsou akorát, třetí den bychom se tam už začali nudit.
Tainanaský park