9. září 2013

Penghu podruhé

O souostroví Penghu jsem už psal, ale jen krátce. Byl jsem tam 7 dní, 5 dní na hlavních čtyřech ostrovech a 2 dny na výletech na okolní ostrovy. Musím říct, že je to jednoznačně nejlepší místo, které jsem na Taiwanu navštívil i přesto, že 3 dny pořádně pršelo, protože se přes hlavní část Taiwanu zase přehnal tajfun (mimochodem je to čtvrtý za ten měsíc, co jsem tady). Ostrovy přímo nezasáhl, ale deště bylo až moc.

Letadlo z Taichungu, z blízka nevypadá nejbezpečnějši (1500Nt)
Celý týden jsem spal v úžasném hostelu. Vlastně jsem ta chodil jenom přespat, ale majitel a jeho žena pro mě dělali, co mohli. Postupně se mi měnili spolubydlící. Byli tam třeba dva mladí Číňani a ten mladší celé noci probrečel a volal maminku, pak Taiwanec, který přijel na triatlon, ale neuměl plavat, tak plaval s plaveckým pásem, a taky Čech, který se na Taiwan dostal přes AISEC a měl pár dní před cestou domů.

Trajekt ze souostroví do Chiaiy (950Nt)
Čedičové hranoly
 Penghu je velmi slavné kvůli čedičovým vyvřelinám, které za určitých podmínek ztuhnou ve tvaru šestihranných hranolů. Viděl jsem je i v Irsku (Giant's causeway) a u nás jsou taky (Panská skála), ale tady jsou všude okolo.

Asi úplně nejznámější jsou pasti na ryby. Jsou to vlastně kamenné zdi, které postavili rybáři v moři a mají určitý výhodný tvar. Když přijde příliv, tak tam ryby naplavou a při odlivu tam zůstanou, takže tam rybáři naběhnou a vyberou je. Ten tvar je někdy takový speciální a hodně z nich připomíná srdce. Symbolem Penghu je past, kde jsou dvě srdce spojená do sebe a všichni si to jezdí fotit. Potkal jsem skupinku studentů, kteří byli na Penghu opravovat rybí pasti. Rybářů je málo a mají efektivnější metody, jak chytat ryby, takže sem přijíždí dobrovolníci z celého Taiwanu a opravují zadarmo pasti, které poničí vlny.
Past na ryby na ostrově Jibei
 Tradičně se tu lidé živili rybolovem a většině to zůstalo. Penghu je vyhlášené čerstvými a levními mořskými specialitami. Navíc jsou okolní vody opravdu bohaté na faunu a floru, takže jsem se byl potápět na korálový útes, chytali jsme kraby, lovili jsme ryby tradičními i moderními metodami atd.


Maják na opuštěném ostrově, když je velký odliv, dá se tam dojít pěšky



Na lodích se loví v noci, přes den si vezmou kousek polystyrenu a chytají na udici
Na Penghu je několik velmi významných chrámů, tento je zasvěcený želvám, protože na jednom ostrově zahrabává tisíce želv svoje vajíčka
Tak zase jednou přišel tajfun
Ostrov byl a je strategickým vojenským místem mezi Taiwanem a Čínou, je zde mnoho bývalých japonských pevností a několik současných taiwanských
Hodně prší, takže příroda je krásně zelená
Cesta na ostrov je pouze 3 hodiny denně, potom stoupne voda



Žádné komentáře:

Okomentovat