18. dubna 2014

Sajgon podruhé

Muzeum americké války je cizinci nejnavštěvovanějším muzeem ve Vietnamu
Podruhé jsem v Sajgonu strávil delší dobu. Z Danangu jsme přiletěli v noci, našli si ve 4 ráno hotel a další den jsme strávili po nákupech. Smlouvání je poprvé zábavné, ale pokud máte smlouvat  každou blbost a všude se vás snaží natáhnout o stovky procent, tak vás to přestane bavit. Nakoupili jsme památeční trička a nějaké speciální dobroty a prošli jsme noční centrum Sajgonu.
V muzeu je hodně protiamerické propagandy, jedna část výstavy je zaměřená na fotografy, kteří ve Vietnamu přišli o život. Na fotce je fotografie Franka Capy, o kterém jsem psal dřív při návštěvě Taichungu.

Další den Lenička odletěla, ale já jsem zůstával ještě dva dny. Našel jsem úžasný bazén přímo v centru města. Vstup byl za 12 korun. Byl to bazén, který tady postavili bohatí Francouzi za koloniální éry a Vietnamci ho používají dodnes. Hned vedle bazénu byla kavárna a restaurace a protože přišla vlna veder, strávil jsem tady tak polovinu svého zbývajícího času ve Vietnamu. Už jsem neplatil velký pokoj pro dva, ale šel jsem zase do hostelu, kde bylo 10 lidí v pokoji a za noc stál 80 Kč.

Koupil jsme si od místních kopírovačů knihy a pomalu prozkoumával různé části Sajgonu. Byl jsem v prezidentském paláci, vodním divadle nebo v muzeu americké války. V hostelu jsem potkal další cestovatele, kteří mi dělali po večerech společnost a po dvou dnech jsem se ve 3 ráno přesunul na letiště směr Šanghhaj. Předtím jsem musel utratit zbývající peníze, opět většinou za oblečení, protože to je opravdu extrémně levné. Pokud sem někdy pojedete, nemusíte si toho moc brát. Všechno je levnější než u nás a není problém nakoupit kdekoliv a vyplatí se to.

Jeden ze symbolů vietnamské války

Vodní loutkové divadlo, hrozně předražené, ale zajímavé. Polovina sálu stihla za 50 minut usnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat